loading...
mosbatshoo
mosbatshoo بازدید : 48 چهارشنبه 03 مهر 1398 نظرات (0)

خوب بودن یا در واقع   حال خوبی داشتن، آرزوی همه آدم هاست. اما  پیش از اینکه به خوب بودن و خوب شدن فکر کنیم باید بدانیم چه چیزهایی به  چه شکل و به صورت پایدار، حال ما را خوب می کند .همه ی ما کم و بیش این جمله را به زبان آورده ایم یا شنیده ایم که  "حال ما خوب است اما تو باور نکن! " 

 

حالا برای آنکه به حال خوب باورپذیری برسیم باید چه کار کنیم؟  پاسخ نه  پیچیده است و نه دشوار .پاسخ ساده و نزدیک است ما می بایست بیش و پیش  از هر فکر و یا عملی، خودمان را به خوبی تعریف کنیم و سالم و سلامت دیدن را بیاموزیم . 

 

شما خوب بودن را در چه چیزی می بینید؟ اگر جیب پر پول و حساب بانکی قابل ملاحظه ای داشته باشید حالتان خوب می شود؟ آیا اگر برای کود ک بی پناهی، سقفی فراهم آورید از زندگی تان راضی خواهید بود؟ بی تردید پاسخ ما به این پرسش ها متفاوت است؛ زیرا خوبی و بدی همچون بسیاری تعابیر دیگر از مقولات نسبی هستند .چه خوب است که خوب بودن را از زاویه ی دید آدم های مختلف در اقصی نقاط این جهان ببینیم تا منظری که پیش  

چشم ما گسترده می شود شمولیت بیشتری داشته باشد و به نگاهی چند بعدی تر برسیم. 

 

  شاعر ، هیچ وقت خوبی را از نگاه یک شاعر دیده اید؟ سهراب سپهری سادگی و بعدازظهرهای تابستان، شاعر خوب کاشان می گوید: 

 

"ساده باشی م 

 

چه در باجه ی بان ک 

 

چه در زیر درخت" 

 

سپهری سادگی را همچون یک دستورالعمل برای انسان خوب تجویز می کند؛ نسخه ای کارآمد و تاثیر گذار. 

 

میکائو اوسوئی یا همان استاد اوسوئی ژاپن ی ها که اغلب آنرا بزر گ معلم اخلاق می خوانند، حال خوب را چنین تعریف می کند: 

 

 "امروز عصبانی نبا ش 

 

امروز نگران نبا ش 

 

امروز با خودت و با دیگران مهربان با ش 

 

امروز با خودت و با دیگران صادق با ش 

 

امروز از جان و دل کار کن 

 

خوب خواهی بود". 

 

سخنان او در نگاه نخست به غایت ساده اند .اما کیست که بتواند زندگی را چنین سهل ممکن کند؟ 

 

اریک امانوئل اشمیت، نویسنده ی شهیر فرانسوی از زبان یکی از کاراکترهای داستان هایش جمله ای کلیدی در این زمینه بیان می دارد: 

 

 "اگه عذاب وجدانت رو کم کنی یا حداقل سبک کنی 

 

حالت خوب میشه،   خوب خوب"! 

 

 

 

خوب و داشتن احساس خوب نسبت به خود از جمله مهمترین عوامل برای پیشبرد زندگی فرد، اجتماعی و شغلی است .وقتی که شما حالتان خوب باشد و وجود خودتان را با تمام کم و کاستیها، تمام و کمال بپذیرید و از آن لذت ببرید میتوانید تا حدود زیادی در تمام جوانب زندگی موفقیت رو پیش روی خودتان ببیندید .  . روش موثر و ساده حال خوبی داشته باشید ۷  به شما میگوییم که چگونه با

 

  . - یا د بگیرید  که احساساتتان  را  تخلیه کنید 1

 

  

 

هرگز احساساتتان را سرکوب نکنید و به درون نریزید .اندوه های خود را با  آدمی قابل اطمینان مطرح کنید .به خاطر داشته باشید که احساساتی که بیان  شده اند دیگر به همان اندازه گذشته ناخوشایند نیستن د 

 

 

 

 - نه گفتن  را بیاموزی د 2

 

  

 

هرچه پاسخ منفی شما به انتظارها و درخواست های نامعقول دیگران برایتان  آسان تر شود، احساس عزت نفستان افزایش  خواهد یافت .زمانی هم که تقاضای معقول پاسخ مثبت می دهید هم در مورد خودتان و هم در مورد طرف مقابل احساس بهتری خواهید داشت 

 

  . - تمری ن کنید  که مثبت و امید دهنده باشید 3

 

  

 

هرگاه واژه ای امیدوارکننده به دیگران اهدا کنید نه تنها احساس بهتری خواهید داشت بلکه شخصیت مثبت خود را نیز قوام بیشتری خواهید بخشید. 

 

  

 

   . - به جنبه معنوی زندگیتا ن توجه کنید .آرام باشید 4

 

  

 

ساکت نشستن را تمرین کنید .به ندای درونتان گوش کنید .به چیزهایی بیندیشید  که صلح، زیبایی و آرامش را به زندگیتان ب ه ارمغان بیاورند .برای  یافتن مسیر  معنوی خاص خودتان تلاش کنید . 

 

 -شبکه های اجتماعی تان را  مدیریت کنی د 5  سال سن دارید، ۴۰   تا ۲۰ طبق آماری که محققین بدست آوردن، اگر شما بین احتمالا روزانه حداقل دو ساعت زمان صرف گشت و گذار یا حتی کار در شبکه های اجتماعی میکنی د پس شبکه های اجتماعی تان را پر کنید از انگیزه های مثبت، صفحاتی از  چیزهایی که دوست دارید و حس خوبی به شما میدهند، صفحات آموزنده و اطلاع رسانی های کاری، اخبار را از شبک ه های اجتماعی تان حذف کنید . مانند پیچ اینستاگرام انگیزشی  یا کانال تلگرام انگیزشی . 

 

  

 

 

 

 -شماره تلفن های بیخودی را دور بریزید 6 یکی از روش های جالبی که میتواند به شما  انگیزه بدهد، صحبت با افرادی است که از شما بهترند یا کاری که شما در آن خوب عمل نمیکنید، آنها خوب عمل میکنند. 

 

شما از این افراد الهام میگیرید و این خوب است. شروع کنید به شخم زدن لیست شماره تماس هایی که دارید .اگر فامیل درجه یک ها را نگه میدارید، ببینید کدامیک از افرادی که لیست مخاطبین شما هستند، عملکرد بدی نسبت به شما دارند، نتایج ضعیفی در زندگی بدست آورده  … اند و افراد شکست خورده هستند؟ آنها را حذف کنید

 

وقتی میخواهید انگیزه پیدا کنید، خودتان را با افراد با انگیزه، موفق و قدرتمند باید احاطه کنید؛ در غیر این صورت خیلی  وقت ها هم صحبت های شما افراد ضعیف و شکست خورده خواهند بود که نه تنها کمکی به شما نمیکنند بلکه  جلوی موفق شدن تان را هم میگیرند. 

 

 -محل های مثبت و ارزشمندی برای وقت گذراندن پیدا کنید 7 باید عادت کنید خودتان را در محیط و   شرایط رشد قرار دهید .زمان شما محدود و ارزشمند است و به عنوان یک کارآفرین یا فرد موفق، باید بهترین  سرمایه گذاری را بر روی زمان تان بکنید. 

 

بازگشت سرمایه یا انرژی، معیار سنجش سرمایه گذاری تان است. چقدر اینجایی که هستید و زمان تان را در آن سرمایه گذاری میکنید، برای شما بازگشت انرژی یا زمان دارد؟ برای مثال اگر وقت تان را در یک شرکت خوب، با محیط و کارمندان نخبه بگذرانید، در آینده سرمایه شما بازگشت خوبی خواهد داشت و پیشرفت زیادی و سریع تری در کارتان میکنید . 

 

اما اگر پار ک سر کوچه تان را برای گذران وقت انتخاب میکنید یا قهوه خانه، به نظرتان در آینده عایدی از این سرمایه گذاری بدست می آورید؟ قطعا  …خیر

 

 

 آقای امرالله احمدجو در این زمینه مقاله ی جالبی نوشتن : 

 

 آدم برای اینکه بتواند حال خوبی داشته باش د اول از همه نباید حال خودش را بد کند .باید برسد به نقطه صفر و از تحمیل کردن حال بد به خودش دوری کند .روی نقطه صفر که بود میتواند سعی کند تا وارد حیطه حال خوب شود . این حال خوب هم البته تعریف دارد .خوشحالی تعریف دارد .فقط این نیست  که هار هار بخندی و جو ک بگویی و لذت معمولی و سطحی داشته باشی .این یک تعریف سطحی از حال خوب است. 

 

حال خوب در درجه اول برای آدم خوب است .پس اول باید سعی کنیم آدم خوبی باشیم .برای آدم خوبی بودم هم باز اول از همه باید احساس کنیم کار و وظیفه و مسئولیتی که روی دوش ماست، هر مقدار و در هر سطحی، به خوبی انجام میدهیم .با دقت و جدیت و همت .این تازه میشود مقدمه پیدا کردن حال خوب .مرحله بعد سعی کنیم آدم خوبی باشیم .این آدم خوب  بودن هم تعریفش مشخص است .خاص و عام میدانند باید چه  ویژگیهایی داشته باشی که به تو بگویند آدمی خوبی هستی. 

 

بعد از طی کردن این مقدمات باید از وقتما ن درست استفاده کنیم .برای استفاده درست از وقت هم باید بپذیریم که برخی مسائل از حیطه اراده ما خارج است . پس وقتی قدرتی برای تغییر این مسائل نداریم باید رهایشان کنیم و معطلش نشویم و برویم سراغ مسائلی که در اراده ماست .مسائل و مشکلاتی که قدرت حلش را داریم .اینجا هم باید با روی خوش، مشکلات و مسائل را شناسایی کنیم و و راه حل درست را برایشان انتخاب  کنیم. 

 

اما مهمتر از همه این است که باید بخواهیم آدم خوب و خوش اخلاقی باشیم . دوست تصویربرداری داشتم که متاسفانه در  حادثه سقوط هواپیما او را از  دست دادیم .بچه آبادان بود و بسیار خوش مشرب و خوش اخلاق .یکی از 

 چطوری؟« چیزهایی که او در تعارفات معمولش از آدم میپرسید این بود  این یعنی سعی در خوش اخلاق بودن که از مقدمات خوش » اخلاقت خوبه؟ اخلاقی و درنتیجه داشتن حال خوب است. من همینقدر میدانم، همینقدر که آدم خوب، حال خوبی هم دارد .حال خوب واقعی. 

 

و در کلام آخ ر حال، خوب بودن  و   حال خوب داشتن را از نگاه خود تعریف کنید  و به طرف  آن قدم برداری 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 210
  • بازدید کلی : 566